فرآورده های گوشتی ژوله  فرآورده های گوشتی ژوله

آشنایی با هالوپینو؛ فلفل کمیاب معطر

بازدید کننده 290 چهارشنبه 10 آبان 1402 گروه: دانستنی ها نویسنده: یگانه امیری نژاد
از 0 رای
0

یکی از محصولات محبوب که حتی از طریق کشاورزی بدون خاک نیز امکان کاشت آن وجود دارد، انواع هالوپینو (jalapenos) است. این نوع فلفل از خانواده فلفل‌های مکزیکی به شمار می‌رود و در دهه‌های اخیر به یکی از پرطرفدارترین فلفل‌های دنیا تبدیل شده است. هالوپینو یک فلفل کمیاب با طعم تند و معطر می‌باشد که به دلیل ویژگی‌های خاص خود در آشپزی فرهنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان تندی فلفل هالوپینو زیاد نیست و در حد متوسط تا کم به شمار می‌رود. از آن در تهیه سس‌ها، ترشی‌ها، مرباها، سالسا و حتی در پیتزا و برگر‌ها استفاده می‌شود. همچنین هالوپینو در تهیه پودر فلفل تند و چیپس‌های فلفلی نیز کاربردهای گسترده دارد.

به طور کلی انواع هالوپینو به غذاها یک طعم تند و لذیذ می‌بخشد و در آشپزی مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به طعم‌های تند علاقه‌مند هستید، ممکن است هالوپینو یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های شما در آشپزی باشد.

 

انواع فلفل هالوپینو و خواص آن

هالوپینو یک نوع فلفل با درجات مختلف تندی است. زادگاه این گیاه کشور مکزیک می‌باشد و بین 3 تا 5 سانتی متر رشد می‌کند. فلفل هالوپینو شیرین، فلفل هالوپینو کلاسیک، هالوپینو هیبنرو و دیگر موارد از انواع هالوپینو می‌باشد که به غذاها طعم دلنشینی می‌بخشد. این فلفل خوشمزه دارای خواص شگفت‌انگیزی نیز است که در ادامه برای شما نام برده‌ایم:

 

تامین کننده ویتامین‌های مورد نیاز بدن

هالوپینو گیاهی کم کالری و پرخاصیت است و سرشار از مواد معدنی، آنتی اکسیدان، آهن، منیزیم، فسفر، سدیم و خیلی از موارد دیگر می‌باشد. همچنین هالوپینو به سلامتی پوست شما کمک می‌کند و آن را سالم و شفاف نگه می‌دارد.

جلوگیری از انواع سرطان

مصرف انواع هالوپینو به علت خواص بالا و وجود آنتی اکسیدان از بروز انواع سرطان در بدن جلوگیری می‌کند و به کند شدن روند رشد سلول‌های سرطانی کمک زیادی می‌کند. این نوع فلفل به عنوان یک راه‌حل و دارو ضد سرطان در جهان به‌شمار می‌رود.

 

کاهش وزن استثنایی

هالوپینو قاتل چربی‌های شما است و استفاده از آن سوخت و ساز را در بدن بالا برده و باعث کاهش وزن اصولی در فرد خواهد شد

 

کمک به سلامت قلب

خوردن هالوپینو به تثبیت قند خون کمک کرده و باعث می‌شود پس از غذا خوردن قندخون فرد بالا نرود. تمامی این موارد سلامت قلب و عروق را به همراه دارد و به زندگی سالم کمک زیادی می‌کند.

 

انواع هالوپینو برای چه غذاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

هالوپینو یک فلفل خوش‌طعم و خاص است، به همین علت استفاده از آن یک طعم خاص و به یاد ماندنی به خوراک شما می‌بخشد. در ادامه از موارد مختلف استفاده از این فلفل استثنایی و پرخاصیت در غذاهای مختلف نام برده‌ایم:

 

همبرگر هالوپینو

همبرگر هالوپینو یا هالوپینو برگر یک نوع همبرگر خوشمزه است که در فست فودها موجود است. شما می‌توانید این برگر لذیذ را حتی در خانه نیز تهیه کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. این نوع همبرگر از گوشت گوساله یا گوشت گاو تهیه می‌شود و با اضافه کردن فلفل هالوپینو (یک نوع فلفل گرم) به ترکیب، طعمی تند و گرم به غذا می‌دهد شما حتی می‌توانید از همبرگر هالوپینو آماده نیز استفاده کنید و آن را سرخ کرده و سپس استفاده کنید. استفاده از پنیر چدار یا پنیر گودا برای خلق طعمی به یاد ماندنی فراموش نشود. همچنین می‌توانید با افزودن سس‌ها و سبزیجات دلخواه به ساندویچ خود مزه بهتری ببخشید. برای افرادی که علاقه‌مند به غذاهای تند و گرم هستند، این نوع برگر یک گزینه جذاب است.

 

ماست هالوپینو

ماست هالوپینو از دیگر موارد خوشمزه شناخته شده که با انواع هالوپینو می‌توان آن را درست کرد. طعم ماست هالوپینو تند و خوشمزه است و برای افرادی که علاقه‌مند به تندی هستند یک گزینه بی‌نظیر به شمار می‌رود. ماست هالوپینو نوع سس یا دیپ است که با کباب لقمه، چیپس، ناگت و هر خوراکی دلخواه دیگر می‌توانید آن را استفاده کنید تا به خوراک شما طعمی متفاوت ببخشد.

 

ترشی هالوپینو

ترشی هالوپینو یک نوع ترشی ترش و تند است که با استفاده از فلفل هالوپینو تهیه می‌شود. این ترشی معمولا با انواع فلفل هالوپینو و سبزیجات مختلف مثل سیر، فلفل سبز، سبزیجات دیگر و انواع ادویه‌جات تهیه می‌شود. فلفل هالوپینو به ترشی یک طعم تند و گرم می‌بخشد. این ترشی به عنوان یک جانشین خوب برای ترشی‌های معمولی و تکراری به شما پیشنهاد می‌شود اما به علت تند بودن این محصول باید با احتیاط آن را مصرف کنید.

 

سس فلفل هالوپینو

سس فلفل هالوپینو یک نوع سس تند و گرم است که با استفاده از فلفل هالوپینو تهیه می‌شود. این سس به عنوان یک افزودنی یا دیپ برای غذاهای مختلف مثل سس میگو، برگر مرغ، برگر گوشت یا حتی سبزیجات نیز استفاده کنید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید. تندی و طعم خاص فلفل هالوپینو باعث می‌شود که این سس یک انتخاب محبوب برای علاقه‌مندان به طعم‌های تند باشد.

 

انواع فلفل هالوپینو 

 

علت پرطرفدار بودن انواع هالوپینو

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چرا انواع هالوپینو پرطرفدار هستند از این رو در ادامه به آن پرداخته‌ایم:

  1. طعم هالوپینو دارای یک تندی ملایم است و به غذاها مزه خاصی می‌بخشد.
  2. انواع هالوپینو در غذا، پیش‌غذا و همچنین تهیه سس، ترشی، پیتزا، سالسا، مربا و حتی نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. تنوع و کاربرد زیاد این فلفل در آشپزی آن را به یک گزینه پرطرفدار تبدیل کرده است.
  3. هالوپینو حاوی ویتامین C و فیبر است که برای سلامتی بدن مفید هستند.
  4. هالوپینو در شرایط آب و هوایی مختلف قابل کشت است. این ویژگی باعث شده تا از این فلفل در سراسر جهان کشت شود و به راحتی در بازارهای بین‌المللی قابل دسترس باشد.
  5. هالوپینو یکی از اجزای اصلی در آشپزی مکزیکی است. این فلفل به غذاهای مکزیکی طعم خاصی می‌بخشد و به عنوان یک نماد از فرهنگ غذایی مکزیک شناخته می‌شود.

 

 

طرز تهیه پودر فلفل هالوپینو در خانه

طرز تهیه پودر فلفل هالوپینو در خانه نسبتا ساده است. شما برای تهیه این پودر به موارد زیر نیاز دارید:

  • فلفل هالوپینو (به تعداد دلخواه)
  • دستگاه خشک‌کن یا فر (اگر ندارید می‌توانید فلفل را جلو آفتاب گذاشته تا خشک شود)
  • آسیاب
  • دستکش و ماسک

 

ابتدا انواع هالوپینو را کامل شسته و با پارچه خشک کنید. سپس آن را در دستگاه خشک کن با دمای پایین (50 درجه سانتی گراد) قرار دهید. اگر دستگاه خشک کن ندارید اصلا نگران نباشید می‌توانید از فر استفاده کنید یا حتی آن را از چند روز قبل مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

بعد که از خشک شدن فلفل هالوپینو اطمینان حاصل کردید آن را در دستگاه آسیاب کامل پودر کنید. مراقب باشید استفاده از دستکش و ماسک برای جلوگیری از حساسیت پوستی و تنفس پودر فلفل ضروری است.

پودر فلفل هالوپینو شما آماده است می‌توانید آن را در یک ظرف شیشه‌ای در یخچال یا در یک محیط خنک و خشک نگهداری کنید.



ارسال دیدگاه


  فرآورده های گوشتی ژوله

|

با کارشناسان ما در تماس باشید