فرآورده های گوشتی ژوله  فرآورده های گوشتی ژوله

فرق کباب لقمه و کباب تابه ای

بازدید کننده 294 يكشنبه 21 آبان 1402 گروه: دانستنی ها نویسنده: انیس فتحی
از 0 رای
0

در مورد فرق کباب لقمه و کباب تابه ای چه می‎دانید؟ اگر برای اولین بار می‌خواهید کباب لقمه یا کباب تابه‌ای را امتحان کنید، احتمال این که این دو غذا را با هم اشتباه بگیرید بسیار زیاد است. کباب لقمه و کباب تابه‌ای دو غذای خوشمزه و لذیذی هستند که در مواردی تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند. در این مقاله در مورد فرق کباب لقمه و کباب تابه ای صحبت کرده ایم، پس تا پایان آن همراه ما باشید.

 

تفاوت های مهم کباب لقمه و کباب تابه ای

 

کباب لقمه عموما در کارخانه‌ها تولید شده و در بازار به فروش می‌رسد، در حالی که کباب تابه‌ای که یک غذای ایرانی قدیمی است بیشتر در منازل و رستوران‌ها پخت و تهیه می‌شود. برای دانستن فرق کباب لقمه و کباب تابه ای لازم است با مواد تشکیل دهنده هر دو کباب آشنا شوید.

 

مواد تشکیل دهنده کباب لقمه کارخانه ای

برای آشنایی با فرق کباب لقمه و کباب تابه ای لازم است با مواد تشکیل دهنده کباب لقمه کارخانه‌ای آشنا شوید. برای تهیه کباب لقمه کارخانه‌ای از مواد اولیه زیر استفاده می‌شود:

گوشت چرخ کرده، پیاز، تخم مرغ، آرد سوخاری، نمک و ادویه‌جات

 

مواد تشکیل دهنده کباب تابه ای و طرز تهیه آن در خانه

در ادامه مقاله آشنایی با فرق کباب لقمه و کباب تابه ای، مواد تشکیل دهنده کباب تابه‌ای را معرفی کرده‌ایم.کباب تابه‌ای غذای خوشمزه ایرانی که با نام کباب دیگی هم شناخته شده است، معمولا در خانه‌ها و رستوران‌ها با استفاده از ترکیبات زیر تهیه می‌شود:

گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، آبلیمو، زعفران دم کرده، نمک و فلفل سیاه

 

نکات مهم در مورد کباب لقمه و کباب تابه ای

اکنون که با مواد اولیه این دو کباب خوشمزه آشنا شدید، باید متوجه تفاوت‌های جزئی این دو شده باشید. در ادامه راجع به نکات مهم کباب لقمه و کباب تابه‌ای توضیحاتی داده‌ایم:

 

  • در کباب تابه‌ای به جای گوشت چرخ کرده از سیب زمینی و مرغ نیز میتوان استفاده کرد، اما کباب تابه ای اصلی معمولا با گوشت تهیه می‌شود.
  • مواد اولیه کباب تابه‌ای و کباب لقمه در آبلیمو، زعفران و تخم مرغ است. در کباب لقمه از تخم مرغ استفاده شده است که در کباب تابه‌ای به کار برده نمی‌شود، همچنین در کباب تابه‌ای از زعفران و آبلیمو استفاده می‌شود در صورتی که در کباب لقمه این مواد به کار برده نمی‌شود.
  • کباب تابه‌ای معمولا در کنار پلو سرو و میل می‌شود اما کباب لقمه با نان و به صورت ساندویچی میل می‌شود.
  • برای تهیه کباب تابه‌ای یک سس با استفاده از گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی تهیه شده و غذا همراه با آن میل می‌شود.
  • برای میل کردن کباب لقمه میتوان از گوجه، خیارشور، سبزی و انواع سس‌های خوشمزه استفاد کرد.

 

 

فرق کباب لقمه و کباب تابه ای در چیست؟ 

 

طرز تهیه کباب لقمه کارخانه ای

بعد از بیان فرق کباب لقمه و کباب تابه ای، با طرز تهیه کباب لقمه کارخانه ای آشنا خواهید شد. تهیه کباب لقمه در کارخانه‌ها یا واحدهای صنعتی با استفاده از روش‌ها و فناوری‌های تخصصی انجام می‌شود و به تجهیزات و فرآیندهای خاص دارد. روش تهیه کباب لقمه در کارخانه‌ها ممکن است بسته به اندازه و نوع کارخانه متفاوت باشد، اما به طور کلی مراحل تولید کباب لقمه در کارخانه‌ها به شکل زیر انجام می‌شود:

 

  • تهیه مواد اولیه: در این مرحله، مواد اولیه برای تهیه کباب لقمه که شامل گوشت چرخ کرده؛ پیاز ، تخم مرغ، آرد سوخاری، نمک و ادویه جات است تهیه می‌شوند.

 

  • ترکیب مواد: در مرحله دوم، مواد اولیه با اندازه‌های معینی با هم ترکیب می‌شوند و به مقدار لازم با هم مخلوط می‌گردند. این مرحله نیازمند تجهیزات مختلفی مثل میکسرها و دستگاه‌های مخصوص مخلوط گوشت است.

 

 

 

مهم‌ترین فرق کباب لقمه و کباب تابه ای 

 

  • شکل‌دهی به کباب‌ها: در این مرحله مخلوط گوشتی تهیه شده به شکل‌های مورد نظر (معمولا شکل لقمه) شکل‌دهی می‌شود تا یک فرم صحیح و مناسب پیدا کنند. این شکل‌دهی معمولا به وسیله دستگاه‌های خاص انجام می‌شود.

 

  • انجماد: کباب‌های شکل داده شده با استفاده از روش IQF منجمد شده تا ارزش غذایی آن حفظ گردد. پس از مرحله انجماد کباب‌های فرم داده شده در بسته‌بندی‌های بهداشتی و مناسب قرار گرفته و به بازار عرضه می‌گردد.

 

 

اکنون که به خوبی با فرق کباب لقمه و کباب تابه ای آشنا شدید لازم است بدانید که تولید کباب لقمه در کارخانه‌ها در مراحل مختلف نیازمند رعایت استانداردها و قوانین بهداشتی است تا محصول نهایی به صورت ایمن و سالم در دسترس مشتریان قرار بگیرد. همچنین، کنترل کیفیت و بازرسی مواد اولیه و محصول نهایی نیز جز مراحل اساسی تولید در کارخانه‌های تولید کباب لقمه است.



ارسال دیدگاه


  فرآورده های گوشتی ژوله

|

با کارشناسان ما در تماس باشید