فرآورده های گوشتی ژوله  فرآورده های گوشتی ژوله

طرز تهیه همبرگر مک دونالد

بازدید کننده 531 يكشنبه 14 آبان 1402 گروه: دانستنی ها نویسنده: انیس فتحی
از 0 رای
0

همبرگر یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذاها است که طرفداران بسیاری در سر‌تا‌سر دنیا دارد. از آغاز شروع فعالیت مک ‌دونالد در دهه 1950، این همبرگر به یکی از محصولات معروف و پرفروش این شرکت تبدیل شده است. مدل‌های مختلف این همبرگر در منوی رستوران‌های مک‌دونالد سراسر جهان قابل سفارش است و معمولا با سیب‌زمینی، چیپس، قارچ سوخاری و ... ترکیب و سرو خواهد شد. شما هم می‌توانید این همبرگر خوشمزه و سس آن را در منزل تهیه کنید. در این مقاله طرز تهیه همبرگر مک دونالد را به شما توضیح داده‌ایم.

 

مواد لازم برای تهیه همبرگر مک دونالد

طرز تهیه همبرگر مک دونالد بسیار شبیه به همبرگرهای معمولی است، پس برای تهیه کردن آن اصلا نگران نباشید. در ادامه مقاله طرز تهیه همبرگر مک دونالد برای چهار نفر را توضیح می‌دهیم:

مواد لازم

مقدار لازم

گوشت گوساله چرخ کرده

600 گرم

تخم مرغ

1 عدد

پیاز

1 عدد

سیر

1 تا 2 عدد

پودر نان خشک شده

یک چهارم لیوان

نمک

نصف قاشق چای خوری

فلفل

نصف قاشق چای خوری

 

مواد نوشته شده در جدول بالا را تهیه کنید و برای تهیه این همبرگر خوشمزه آماده شوید. در ادامه مقاله مراحل پخت و تهیه همبرگر مک دونالد آورده شده است.

 

مراحل تهیه همبرگر مک دونالد خانگی

اگر اهل آشپزی و درست کردن غذاهای جدید هستید، همبرگر مک دونالد را در خانه تهیه کنید! در این بخش از مقاله مراحل طرز تهیه همبرگر مک دونالد را توضیح داده‌ایم. برای تهیه همبرگر مک دونالد خانگی مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

 

  • برای تهیه همبرگر مک دونالد در مرحله اول گوشت چرخ ‌کرده را کاملا ورز داده و آن را با تخم‌مرغ و پیاز رنده شده که آب آن کاملا گرفته شده است مخلوط کنید.

 

  • ادویه همبرگر مک دونالد که شامل پودر نان خشک شده، سیر، نمک و فلفل می‌باشد را به خوبی با مواد تهیه شده در مرحله اول مخلوط کنید.

 

  • مواد را تا جای ممکن با هم ورز دهید تا کاملا یکدست شوند. سپس مواد را چند دقیقه در جایی قرار دهید تا استراحت کند. پس از آن مواد را به چهار قسمت هم اندازه تقسیم کنید و هر کدام را به شکل گرد شده در آورید.

 

 

طرز تهیه همبرگر مک دونالد آمریکایی 

 

  • در مرحله چهارم از طرز تهیه همبرگر مک دونالد باید مواد را بین دو کیسه فریزر و به شکل همبرگر معمولی قرار دهید. همبرگرها را حدود یک ساعت درون فریزر قرار دهید تا فرم کاملا منسجمی پیدا کنند. 

 

  • در این مرحله تابه گریل خود را روی حرارت ملایم قرار داده و گرم کنید، سپس همبرگرها را در ظرف قرار دهید و روی شعله ملایم هر دو طرف آن‌ها را گریل کنید.

 

  • در مرحله آخر طرز تهیه همبرگر مک دونالد، نان مخصوص همبرگر را از وسط برش داده و همبرگرها را به همراه مخلفات(گوجه، پیاز، کاهو) قرار داده و آن را میل کنید.

 

** شما می‌توانید برای میل کردن این همبرگر خوشمزه از هر نوع سسی که دوست دارید استفاده کنید.

 

طرز تهیه سس همبرگر مک دونالد خانگی

 

 همانطور که در مقاله گفته شد شما می‌توانید بعد از تهیه همبرگر با هر نوع سسی که دوست دارید آن را میل کنید. اما اگر دوست دارید طعم واقعی همبرگر مک دونالد را بچشید، سس مخصوص این همبرگر خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. برای تهیه سس همبرگر مک دونالد در منزل از مواد زیر استفاده کنید:

 

مواد لازم

مقدار لازم

سس مایونز

نصف پیمانه

 

خیارشور رنده شده

چهار قاشق چایخوری

 

سس فرانسوی مخصوص سالاد

دو قاشق غذاخوری

 

پیاز سفید رنده شده

یک قاشق غذاخوری

سرکه سفید

یک قاشق چای‌خوری

شکر

یک قاشق چای‌خوری

نمک

به مقدار لازم

 

همبرگر مک دونالد با برگرهای دیگر چه تفاوتی دارد؟

همبرگر مک دونالد در مقایسه با برگرهای دیگر در میزان چربی موجود در گوشتشان تفاوت دارد. گوشت استفاده شده در همبرگر مک دونالد آمریکایی دارای بیست درصد چربی می‌باشد و از این نظر با سایر همبرگرها متفاوت است.

 

 

طرز تهیه همبرگر مک دونالد به روش آمریکایی

 

پیشنهاداتی برای تنوع بخشیدن به همبرگر مک دونالد

 

تا اینجای مقاله در مورد طرز تهیه همبرگر مک دونالد و سس خانگی آن را توضیح دادیم. برای تنوع بخشیدن به طعم همبرگر مک‌دونالد می‌توانید از انواع ترکیبات خوشمزه استفاده کنید. اضافه کردن ترکیبات اضافه به همبرگر مک دونالد، طعم برگر را بسیار دلپذیر و مطبوع می‌کند. در ادامه تعدادی از این پیشنهادات را برای تنوع بخشیدن به همبرگر مک‌ دونالد آورده‌ایم:

 

  • استفاده از پنیر چدار: با اضافه کردن پنیر چدار روی همبرگر گرم، می‌توانید یک لایه اضافی خوشمزه به آن اضافه کنید.

 

  • استفاده از سبزیجات: از سبزیجات مختلف مثل ریحان استفاده کنید تا ساندویچ خود را تزئین کنید و طعم آن را خوشمزه‌تر کنید.

 

  • تغییر سس: به جای استفاده از سس همبرگر مک‌دونالد، از سس‌های مختلفی مثل سس باربیکیو یا سس مخصوص خودتان استفاده کنید.

 

اضافه کردن قارچ: اگر طعم قارچ را دوست دارید، آن را سرخ کرده و به عنوان تزئین و برای خوشمزگی بیشتر به همبرگر اضافه کنید.



ارسال دیدگاه


  فرآورده های گوشتی ژوله

|

با کارشناسان ما در تماس باشید